اخبار بانک صنعت و معدن 


اخبار بانک صنعت و معدن

اختصاص ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به حوزه معدن
مدیرعامل بانک صنعت ومعدن اعلام کرد: بخش معدن و صنایع معدنی نقش به سزایی در چرخه اقتصادی کشور می‌توانند ایفا کنند که در دوره ۱۰ ساله عملکرد این بانک، علاوه بر پرداخت ۶۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع داخلی، مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات ارزی نیز به این حوزه اعطا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت، «دکتر حسین مهری» روز چهارشنبه در مراسم امضای توافقنامه سه جانبه اعطای تسهیلات معدنی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: دوره ۱۰ سال گذشته از محل تفاهم‌نامه سه جانبه ( وزارت صنعت، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی) ۷۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های کوچک ومتوسط توسط بانک تامین منابع انجام شد.
وی یادآور شد: بیشترین سهم از منابع تخصیصی به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان تعلق گرفت.
دولت‌های یازدهم و دوازدهم یکی از برنامه‌های خود را فعال‌سازی هفت طرح فولادی قرار دادند که از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ کلید خورد و با پشتوانه صندوق توسعه ملی و تخصیص بانک صنعت و معدن، این طرح‌ها بتدریج فعال شدند.
فولاد سپید دشت ( چهارمحال بختیاری)، نی ریز( فارس)، قائنات ( خراسان جنوبی)، شادگان( خوزستان)، میانه ( آذربایجان شرقی)، بافت ( کرمان) و سبزوار ( خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی محسوب می‌شوند که با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن طراحی شده‌اند.
مهری خاطرنشان ساخت: این بانک از منابع داخلی در ۱۴ رسته معدنی ۶۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت داشت که ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب ثابت و ۴۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال به شکل سرمایه درگردش تخصیص یافت.
وی اضافه کرد: منابع تخصیص یافته برای ۱۱ طرح فولادی و زنجیره مربوطه، ۶ طرح سیمانی و ۱۴ طرح کاشی و سرامیک اختصاص یافت.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک تسهیلات را در قالب منابع وجوه اداره شده از محل اعتبارات سالهای ۹۹- ۱۳۹۸ وزارت صنعت، و دیگری نیز از منابع تسهیلات تلفیقی یارانه دار از محل اعتبارات سال‌های مزبور وزارت صنعت نگهداری و گزارش عملکردی را به تفکیک ارایه می‌دهد.
به گفته وی، تسهیلات برای دوره ۶۰ ماهه پیش‌بینی شده که ۶ ماه مشارکت، ۶ ماه تنفس و ۴۸ ماه دوره بازپرداخت است.
مهری تاکید کرد: امروز سیاست‌های اقتصادی کشور در بخش معدن تمرکز بر فرآوری مواد معدنی و پرهیز از خام فروشی دارد و این مهم با پشتوانه مالی بانک می تواند شکل اجرایی به خود گیرد. لذا جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصولات معدنی از طریق فرایند صنعتی ایجاب می کند که بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک توسعه ای – تخصصی بخش صنعت و معدن کشور در نقش تامین کننده مالی و مشاوری دلسوز در کنار صنعتگران و معدنکاران کشور حضوری فعال داشته باشد.
همچنین در این مراسم صابر سنایی عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: توافقنامه سه جانبه از سال‌های گذشته در دستور کار سه طرف قرار داشت، مدتی متوقف شده بود، اما اکنون دور جدیدی را آغاز کرده و صندوق نقش تسهیل‌گر و بیمه‌گر دارد.
به گفته وی، توسط صندوق ۱۲۰ درصد اصل و سود تسهیلات بیمه می‌شود و متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند.
سنایی افزود: سقف تسهیلات ۸۰ درصد و ۲۰ درصد هم آورده متقاضی است و در بخش وجوه اداره شده هم ۲۵ درصد آورده متقاضی پیش‌بینی شده است.
حرکت به سمت بانکداری دیجیتال با رونمایی از ۴ سامانه توسط بانک صنعت و معدن / اولین بستر بانکداری شرکتی باز در سیستم بانکی کشور
معاون فناوری و برنامه‌ریزی بانک صنعت و معدن در نشستی که به منظور تبیین ۴ سامانه و محصولات جدید این بانک سخن می گفت به تشریح خصوصیات فنی این سامانه ها پرداخت.
طی هفته جاری و در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور از سرویس ها و خدمات جدید بانک صنعت و معدن در حوزه بانکداری دیجیتال رونمایی شد. دکتر جمشید انصاری معاون رئیس جمهور در این مراسم گفت: امروز بانک صنعت و معدن پیشگام و پیشتاز فعالیت های نوآورانه در سیستم بانکی محسوب می شود که با ابداع محصولات و خدمات جدید می تواند موجب کسب رضایت مشتریان گردد. دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم تصریح کرد: بانکداری دیجیتال از محوری ترین برنامه های پیش بینی شده این بانک بوده و در سال گذشته نیز بر اساس ارزیابی وزارت امور اقتصادی و دارایی رتبه دوم را در زمینه استقرار بانکداری دیجیتال، در بین بانک‌های دولتی را کسب کرد.
همچنین صبح روز گذشته مهندس منصور یوسفی‌نیا معاون فناوری و برنامه‌ریزی بانک صنعت و معدن به همراه دکتر محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک در نشستی به معرفی ویژگی‌های تخصصی این سامانه پرداختند.

اولین بستر بانکداری شرکتی باز در سیستم بانکی کشور
منصور یوسفی‌نیا معاون فناوری و برنامه‌ریزی بانک صنعت و معدن در این نشست ضمن بیان این مطلب گفت: حرکت این بانک به سمت بانکداری دیجیتال از سال ۹۶ که مهاجرت به سیستم‌ یکپارچه Core Banking شرکت توسن اتفاق افتاد، شروع شده است و در سال ۹۸ همزمان با ابلاغ سیاست بانکداری دیجیتال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با در نظر گرفتن تأثیرات آن در مدل درآمدی بانک و اتخاذ رویکرد رقابتی، پروژه‌های بانکداری دیجیتال به صورت هدفمند گسترش پیدا کرد.
یوسفی‌نیا افزود: سند نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی در اردیبهشت ۹۹ به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شد، که در آن ۳۹ پروژه پیش‌بینی شده است تا با اجرایی شدن آن‌ها تا سال ۱۴۰۲ این بانک به وضعیت مطلوب دیجیتالی برسد. وی با اشاره به این‌که بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای است بیان کرد: اکثر مشتریان این بانک مشتریان شرکتی هستند و این بانک دارای سهم بازار ۳۰درصدی از تسهیلات بخش صنعت است، لذا لازم است رویکرد بانکداری دیجیتال این بانک نیز رویکرد خاصی باشد.
از طرف دیگر تعداد شعب، تعداد پرسنل و تعداد متخصصین فناوری اطلاعات نیز در این بانک محدود است و برای ادامه رقابت در صنعت بانکداری و پیاده‌سازی چابک خدمات بانکداری دیجیتال، نیاز به تغییر شیوه تولید و معماری فناوری اطلاعات متناسب با سهم بازار بانک داشتیم. به همین منظور پلتفرمی را طراحی و پیاده‌سازی کردیم که کمبود نیروهای متخصص IT که پیشران تولید محصولات دیجیتال هستند را جبران کنیم. به این صورت که اجازه دادیم استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور از امکانات سندباکس ما استفاده کنند و با سرعت زیاد تولید محصول را انجام دهند.
یوسفی‌نیا ادامه داد: پیرو این رویکرد جدید دو اقدام مهم انجام شده است، یکی ایجاد پلتفرم با همکاری شرکت توسن به صورت Open API که در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد و دوم این‌که ساختار این پلتفرم به صورت غیرمتمرکز طراحی شده است و در پنج منطقه در سطح کشور در اختیار شرکت‌های نوآور بومی قرار می‌گیرد تا نیازهای اختصاصی شرکت‌های بزرگ توسط آن‌ها پاسخ داده شود و اقدام به تولید محصولات شخصی‌سازی شده کنند. در این فرایند، بخش IT بانک نقش رگولاتوری را ایفا می‎کند و شرکت‌ها را ارزیابی نموده و در صورت تأیید، به آن‌ها اجازه ورود به پلتفرم را می‌دهد. این امر باعث افزایش سرعت تولید محصول می‌شود که برای جامعه بانکی بسیار ارزشمند است.
معاون فناوری بانک صنعت و معدن در ادامه گفت: یکی از پایه‌های مهم بانکداری دیجیتال ایجاد یکپارچگی در کانال‌های ورودی یا Omni Channel است و ما به عنوان یک اقدام مهم در نظام بانکی، این یکپارچگی را در سیستم‌های بانک پیاده‌سازی کرده‌ایم. در حال حاضر در دو کانال ورودی، یعنی اینترنت بانک و همراه بانک این یکپارچگی را ایجاد کرده‌ایم و در ماه‌های آینده در کانال‌های خودپرداز و شبکه‌های اجتماعی نیز این یکپارچگی قابل استفاده خواهد بود و این دو کانال هم به حوزه Omni Channel بانک اضافه خواهند شد و مشتری می‌تواند از هر کانالی به خدمات بانک دسترسی داشته و فرایند کار را در کانال‌ها مختلف دنبال کند. همچنین با پیاده‌سازی این محصولات توسط شرکت‌های نوآور، عملا بحث بانکداری باز در بانک صنعت و معدن راه‌اندازی شده و با همکاری شرکت‌ها، سرعت تولید محصول را بالا برده‌ایم.
وی در بخش بعدی توضیحات خود اشاره کرد که با راه‌اندازی این محصولات، عملاً این بانک در حوزه بانکداری باز فرایندهای خود را آزاد کرده و اجازه داده است که شرکت‌های نوآور در حوزه فرایندها اقدام به تولید محصول کنند. دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف فرایند یکی از اقداماتی است که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده و فرصتی برای شرکت‌های فناور ایجاد شده تا به حوزه بانکداری شرکتی وارد شوند و به تولید محصول بپردازند.
یوسفی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره حضور بانک صنعت و معدن در بوم‌های بانکداری باز جامع کشور نیز گفت: این بانک از پاییز ۹۸ سرویس‌های خود را در حوزه retail در فرابوم ارائه کرده و از زمستان ۹۸ نیز با ارائه سرویس به شرکت‌های ارائه کننده ERP، تعدادی از مشتریان از طریق سامانه ERP خود به اقدام به اجرای تراکنش‌های دریافت و پرداخت نموده‌اند.

در ادامه این نشست مهندس شهرام ارباب‌ معروف رئیس اداره بانکداری نوین بانک صنعت و معدن در مورد سامانه‌های سدف و هدف و ویژگی‌های آنها توضیح داد و گفت: این دو سامانه به همراه خود دستاوردهای مهمی داشته‌اند، اولین مورد ارائه محصولات از محیط مشتری است. به این معنی که ما مشتریان‌مان را در ارائه محصولات بانکی دخیل خواهیم کرد و مشتری برای شروع فرایند نیاز به حضور در شعبه نخواهد داشت و این امکان در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا بسیار ارزشمند است. دستاورد دیگر هم امکان ارائه محصولات توسط فین‌تک‌ها و شرکت‌های نوآور روی بستر بازی است که توسط بانک در اختیارشان گذاشته می‌شود. از یک طرف فرایندها و سرویس‌هایی که بانک ارائه می‌کند و از طرف دیگر ایده‌ها و خلاقیت‌هایی که می‌تواند در سمت مشتری باعث سهولت و تسریع فرایندها شود باعث جلب رضایت مشتریان و افزایش قدرت رقابت بانک می‌شود.

بانکداری دیجیتال، به عنوان یکی از مصادیق تحقق اقتصاد هوشمند، در راستای تحقق مشتری محوری است.
دکتر ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان نیز در این نشست اعلام کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای با تمرکز ویژه بر تحقق اقتصاد هوشمند تلاش دارد با هوشمندسازی محصولات و خدمات، پیاده سازی بانکداری دیجیتال را به ‌عنوان یکی از بخش‌های اساسی اقتصاد هوشمند سرعت بخشد.
وی در ادامه افزود: اجرایی شدن بانکداری دیجیتال می تواند علاوه بر افزایش سطح کیفیت و تنوع در ارائه خدمات، سبب ایجاد تسهیل، تسریع، شخصی سازی محصولات و کاهش قیمت تمام شده این خدمات برای مشتریان شده و در نهایت موجب ارتقاء صنعت بانکداری و رشد اقتصادی گردد.
مدیر روابط عمومی و امور مشتریان گفت: این بانک در سال جهش تولید و به منظور حمایت همه جانبه از صنعتگران، معدن کاران و کارآفرینان و همچنین به منظور ایجاد زیر ساخت‌های بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان، خدمات و محصولات سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی) و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) را ارائه نموده است.

سامانه سدف
سدف، نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن است. این سامانه در پی نیاز مشتریان برای استفاده از سامانه‌های اینترنتی و تاکید بر اجرای فرایندهای بانکداری به صورت غیرحضوری بر پایه بانکداری باز راه‌اندازی شده است. این سامانه با قابلیت منحصر به فرد ارائه خدمات در کانال‌های یکپارچه، تجربه متفاوتی از اینترنت بانک و بانکداری دیجیتال را برای مشتریان بانک صنعت و معدن رقم زده است.

مزایای سدف
سرعت در ارائه سرویس به مشتری با مشارکت نوآوران صنعت آی‌تی، سهولت کاربری، ایجاد فرایند مشترک بین بانک و مشتری، واسط کاربری بر پایه ویجت، پشتیبانی از فراموشی رمز و ثبت نام با احراز هویت دوعاملیتی از ویژگی‌های سامانه جدید اینترنتی بانک صنعت و معدن (سدف) است.

سامانه هدف
هدف سامانه جدید همراه بانک صنعت و معدن است. بانک صنعت و معدن همراه بانک خود را در محیطی کاملا مدرن و پویا طراحی کرده است تا بتوانید از آغاز تا پایان عملیات بانکی را به مشتری بسپارد. سامانه هدف با سرعت عملیاتی بالا رویکردی نو را در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده است تا مشتری قادر باشد بر اساس کسب‌وکارهای خود قابلیت خدمات بانکی را شخصی‌سازی کند.

مزایای هدف
سهولت کاربری، احراز هویت با داده‌های بیومتریک، رویکرد فرایند در عملیات یکپارچه، قابلیت پشتیبانی از واسط کاربری چندزبانه، مستقل بودن تغییرات بدون نیاز به به‌روزرسانی از جمله ویژگی‌های سامانه هدف است.

سامانه پات
پات، سامانه اینترنتی پذیرش تسهیلات، خدمتی دیگر از بانک صنعت و معدن به سمت دیجیتالی شدن است. حرکتی در جهت توسعه خدمات غیرحضوری و سرعت بخشیدن به پذیرش درخواست تسهیلات مشتریان حقوقی بانک. از ویژگی‌های این سامانه دریافت الکترونیکی اطلاعات مشتری و انتقال آن به سامانه بانکداری متمرکز است که باعث تجربه بهتر مشتری خواهد شد.

سامانه ساحب
ساحب، سامانه اعتبارات حدی بانکی است. این سامانه فرایند حد اعتباری را به صورت غیرحضوری در اختیار مشتری قرار می‌دهد. حد اعتباری راهکاری است در بانک صنعت و معدن برای کمک به جهش تولید و کارآفرینی که در اختیار مشتریان ویژه قرار می‌گیرد. این اعتبارات در قالب تسهیلات در حال گردش به عنوان منابع قابل برگشت بهره‌برداری می‌گردد.

بانکداری دیجیتال از محوری ترین برنامه های پیش بینی شده این بانک است
مدیر عامل بانک صنعت و معدن در مراسم رونمایی از محصولات و خدمات جدید در زمینه بانکداری دیجیتال، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: یکی از محوری ترین برنامه های پیش بینی شده این بانک در سال جاری، توسعه و بهبود زیرساخت های بانکداری دیجیتال است.
دکتر حسین مهری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن در سال گذشته بر اساس ارزیابی وزارت امور اقتصادی و دارایی رتبه دوم را در زمینه استقرار بانکداری دیجیتال، مطابق با اهداف ترسیم شده توسط این وزارتخانه و به عنوان بخش مهمی از اقتصاد هوشمند، در بین بانک های دولتی کسب کرد.
دکتر مهری بیان نمود: بانک صنعت و معدن استقرار و توسعه بانکداری دیجیتال را از اولویت های اصلی خود می داند و برای این مهم شورای دیجیتال را تشکیل داده است که با حضور اساتید این حوزه هر دو هفته جلسات آن برگزار می شود و برنامه ها و طرح های اجرایی با سرعت و مطابق با سند مربوطه به پیش می رود.
دکتر مهری یادآور شد: عمده خدمات این بانک به اشخاص حقوقی است و بیشتر در قالب بانکداری شرکتی فعالیت کرده و صنعتگران، کارآفرینان و معدنکاران از خدمات این بانک استفاده می کنند و ارتباط با گستره ای از شرکت ها و بنگاه ها، حرکت به سوی بانکداری هوشمند و دیجیتال را تسهیل می کند.
وی خاطرنشان ساخت: از جمله مزایایی توسعه بانکداری دیجیتال، افزایش سرعت در ارائه خدمات و کنترل هر چه بیشتر در عملیات بانکی، کاهش هزینه ها، رضایتمندی مشتریان، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد و رانت خواری بوده و سبب افزایش بهره وری و کارآیی سازمان شده است.
وی افزود: اکنون برای اجرایی شدن ۳۹ پروژه در زمینه بانکداری دیجیتال بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و در ۵ منطقه کشور فعالیت می کنند و به موازات این حرکت، فرهنگ سازی در درون سازمان انجام می گیرد و بر این باوریم که آمادگی سازمانی موضوع مهمی در پیاده سازی بانکداری دیجیتال خواهد بود.
دکتر مهری تاکید کرد: بانک صنعت و معدن، با تکیه بر سرمایه انسانی توانمند خود و با فرهنگ سازی در درون سازمان برای رشد بانکداری دیجیتال گام بر می دارد و می تواند به جایگاه نخستین بانک در حوزه بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند دست یابد.
وی خاطرنشان ساخت: امسال به عنوان سال جهش تولید در جهت کمک به صنعتکاران و معدنکاران، در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، مانده سپرده ها با رشد ۶۳ درصد، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی با رشد ۱۰۰ درصد، مصوبات با افزایش ۷۸ درصد، قراردادها ۵۰ درصد، پرداخت ها ۵۷ درصد و وصولی ۱۲۴ درصد رشد به دنبال دارد و این روند همچنان در جهت دستیابی به رشد ۱۰۰ درصدی تمام شاخص های عملیاتی ادامه خواهد یافت.
شایان ذکر است در این مراسم از چهار سرویس جدید بانک صنعت و معدن تحت عنوان سامانه های سدف، هدف، پات و ساحب رونمایی گردید.
معاون رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سرویس ها و خدمات جدید بانک صنعت و معدن:
این بانک پیشگام و پیشتاز فعالیت های نوآورانه در سیستم بانکی است
دکتر جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امروز بانک صنعت و معدن پیشگام و پیشتاز فعالیت های نوآورانه در سیستم بانکی محسوب می شود که با ابداع محصولات و خدمات جدید می تواند موجب کسب رضایت مشتریان گردد.
معاون رییس جمهور روز یکشنبه ضمن رونمایی و افتتاح محصولات جدید بانک صنعت و معدن با حضور اعضای هیات مدیره این بانک افزود: لازم است از تلاش های انجام شده و خدمات صورت گرفته از مدیریت و مسئولین بانک و اعضای هیأت مدیره بوی‍ژه نیروهای فنی که برای توسعه سیستم های الکترونیکی بانک تلاش و زحمت کشیدند، قدردانی نمایم .
وی در این جلسه که مدیران و روسای شعب این بانک نیز که به صورت برخط حضور داشتند گفت: فعالیتی که امروز در بانک صنعت و معدن شروع شده در نظام بانک به عنوان یک اقدام پیشتاز و پیشگام بوده و انتظار می رود موجب بهره مندی مشتریان از خدمات، امکانات و تسهیلات نوینی شود که در اختیار صنعتگران و معدنکاران قرار گیرد.
انصاری اضافه کرد: مجموعه اقداماتی که در زمینه الکترونیکی شدن امور شکل گرفته در شتاب بخشیدن و سرعت دادن به تحقق دولت الکترونیکی، سبب افزایش سهولت و دسترسی آسان شهروندان برای بهره مندی از خدمات دولت شود.
وی گفت: مجموعه تلاش هایی که سیستم بانکی و بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن انجام داده است می تواند به شکوفایی و جهش تولید در کشور و بهبود وضعیت شاخص های اقتصادی کمک کند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: امروز در شرایط خاص کرونا قرار داریم و توسعه فعالیت ها در قالب الکترونیکی در دستورکار دستگاههای اجرایی قرار گرفته و این شرایط ویژه موجب شتاب بخشیدن به برنامه های توسعه دولت الکترونیک و برنامه ریزی برای دسترسی مردم به سامانه ها برای انجام امور شده است.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: بدنبال تسریع و تسهیل در دسترسی به خدمات دولتی برای شهروندان هستیم تا با برخورداری از این امکان، پیچیدگی که در سطح نظام اداری وجود دارد و برای آن وقت زیادی صرف می کنند، با توسعه دولت الکترونیک بهبود بخشیم و مردم به سهولت و سرعت بیشتری از خدمات برخوردار شوند.
انصاری توضیح داد، کاستن از ارتباط مستقیم خدمات گیرندگان با ارائه دهندگان خدمت جهت تضمین نظام سلامت، بویژه موسساتی که خدمات مالی و اعتباری را انجام می دهند، ضرورتی جدی است.
وی افزود: شهروندان دارای حقوق قانونی هستند و از این حقوق باید به شکلی برخودار شوند که زمان برای دستیابی به آن خدمات به حداقل برسد .
انصاری اضافه کرد: لازمه توسعه امورالکترونیکی، سهولت برخورداری از آن است و می بایست هزینه های ارائه خدمات اداری کاسته شود.
انصاری یادآور شد: استفاده از سامانه های الکترونیک جزء برنامه های نظام بانکی بوده و در مقایسه با دیگر دستگاهها در این زمینه پیشرو بوده اند و قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است .
انصاری توضیح داد: مجموعه اقدامات در جهت الکترونیکی شدن خدمات بانکی در ۲۰ سال گذشته دستاوردهایی داشته که به سلامت نظام بانکی کمک کرده و همچنین امکان استفاده از خدمات را برای مشتریان فراهم ساخته است.
وی گفت: بانک هایی مانند بانک صنعت ومعدن پیشگام و پیشتاز این سامانه های الکترونیک هستند که در گسترش فعالیت هایشان از طریق سامانه های الکترونیکی و دیجیتال با مشتریان این بانک که عمدتا افراد حقوقی و شرکت ها و بنگاهها هستند، موثر بوده است.
بر اساس این گزارش در آیین رونمایی از خدمات و محصولات جدید بانک صنعت و معدن سامانه سدف (سامانه دیجیتال فرآیندی)، سامانه هدف (همراه بانک دیجیتال فرآیندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی تسهیلات) و سامانه ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانک) رونمایی شد.

Print Friendly, PDF & Email

درباره نویسنده

17081مطلب نوشته است .



Powered by WP Bannerize

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به طوفان نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

تاسیس 1393